وزیر كشور جمهوری اسلامی ایران وارد وین شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، محمد نجار به دعوت 'یوری فدوتوف'معاون دبیركل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر وجرم سازمان ملل برای شركت درسومین اجلاس وزرای كشورهای عضو پیمان پاریس در مبارزه با موادمخدر، كه ازفردا(پنجشنبه) با حضورمقامات ارشد 55كشور جهان در وین برگزار می شود، به این شهر سفر كرده است.

نخستین نشست وزرای كشورهای عضو این پیمان در سال 2003 در پاریس و دومین آن در سال 2006 در مسكو برگزار شد و هدف این نشست نیز مقابله با قاچاق مواد مخدر از منشاء افغانستان است.

جمهوری اسلامی ایران در بخش‌هایی از راهبرد رنگین كمان این پیمان از جمله در زمینه تقویت همكاری‌های مرزی میان سه كشور جمهوری اسلامی ایران، پاكستان و افغانستان در قالب ابتكار سه جانبه مشاركت دارد.

همچنین از دستاوردهای این مشاركت می ‌توان به تاسیس واحد طرح ریزی مشترك جی پی سی JPC در اوایل سال 2009 در تهران اشاره كرد كه موفق شده تا پایان سال 2011 تعداد 14 عملیات همزمان و مشترك را هماهنگ سازد.

تاسیس دفاتر رابط مرزی بین سه كشور و مقابله با جریان قاچاق مواد پیش‌ ساز به سمت افغانستان در قالب عملیات تارست نیز از دیگر دستاوردهای آن است.

مدیراجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در وین در آستانه برگزاری این اجلاس تاكید كرده بود كه تهران در مبارزه با مواد مخدر شریك شماره یك سازمان ملل است.

'یوری فدوتوف' با بیان اینكه ایران فعالیت های فراوانی برای جلوگیری از تجارت مواد مخدر انجام داده است، تصریح كرد: ایران در كشف مواد مخدر در عرصه جهان در صف كشورهای درجه یك قرار دارد .

وی در ادامه افزود: در افغانستان حدود400تن هروئین در سال تولید می شود كه از این مقدار 115 تن به ایران قاچاق می شود، اما تهران علیه این اقدام مذموم،فعالیت های موثری صورت داده است .

فدوتوف با اشاره به اینكه ایران خود را دریك جنگ علیه مواد مخدر می بیند، گفت: بیش از 3هزار نفر از ماموران مرزی ایران در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر كشته شده اند.

اروپام**1590**





:: برچسب‌ها: ایالات متحده , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: